dinsdag 27 november 2012

Dutch Drytool Event 2012

Op 25 november organiseerde klimzaal Monte Cervino het Dutch Drytool event. Ze hadden 20 routes gebouwd. Het was voornamelijk de bedoeling om mensen die het drytolen niet kende er kennis mee te laten maken. Naast de initiaties was er ook een vrije wedstrijd. Je had keuze uit 19 routes van M2 tot M9. Iedere route had zonegrepen met het bijhorende aantal punten. Hoe zwaarder de route hoe meer punten je kreeg. De 5 moeilijkste routes telde mee voor de eindscore. De beste 8 mannen, dus degene die de meeste punten konden verzamelen, klommen 1 finale route. De 5 zwaarte routes bestonden uit 2x M7, M8, M8+ en M9. Als je deze 5 routes flash/onsight kon klimmen dan had je de maximum score van 200 punten. 

Ikzelf ben begonnen met wat makkelijkere M6 routjes om wat op te warmen. Nadien heb ik 1 voor 1 de 5 zwaarste routes kunnen klimmen. Ik was de enige die de 5 routes kon klimmen en behaalde als enige finalist 200 punten. Bij de finalisten was er een Nederlandse berggids en een Duitse drytool/sportklimmer en natuurlijk men broer Yannick. Bij de briefing kregen we te horen dat de finale route toprope zou geklommen worden en dit omdat er een stormwind waaide. We kregen 5 minuten om de route te toppen, het was dus snelheid maken van bij het begin. Omdat de duisternis aan het vallen was kon ik de Petzl Nao van Dennis gebruiken. Deze nog snel op de helm gemonteerd en dan was het aan mij. Ik klom de hele route vrij gecontroleerd, wist altijd wat te doen op iedere pas. Ik heb wel even moeten kijken op 1 plaats waar ik mijn voeten zou zetten. Ik maakte de juiste voetkeuze en kon greep per greep hoger klimmen in de route. Op de voorlaatste greep kreeg ik te horen dat ik nog 1 minuut tijd over had. Tijd genoeg dus om de route te toppen. Dit ging verbazend vlot, verzuring had ik niet en de power zat ook nog zeer goed. Hopelijk kan ik dit niveau aanhouden in Januari op de wereldbekers ijsklimmen! 

Wordt vervolgd...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten